niedziela, 27 sierpnia 2017

Jak i w czym przerabiam zdjęcia?


Na wstępie tego wpisu, chciałbym się w sumie z Wami przywitać ponieważ dawno mnie tu nie było, a jednak chciałbym wrócić na bloga, bo lubię pisać. Szczególnie lubię pisać gdy mam dla kogo. Po wielu Waszych wiadomościach wiem że tęskniliście za wpisami itd. Więc jestem, powracam i mam nadzieję że zostanę na dłużej. Pierwszy wpis jaki chcę zamieścić jest jak można już wywnioskować po tytule o przerabianiu zdjęć. Nie będzie to jakiś mega wielki poradnik. Chcę Wam pokazać w czym przerabiam zdjęcia i mniej więcej to jak je przerabiam. Większy i bardziej przejrzysty poradnik chciałbym Wam nagrać na YouTube, jednak nie wiem czy chcecie. Jeżeli tak, proszę Was o to aby napisać mi to w komentarzu poniżej.

Okej, a więc przechodzimy do poradnika.

Na sam początek powiem Wam czym wykonuje zdjęcia i jakie aplikacje mam na swoim telefonie do obróbki fotografii.

Telefon jakim je robię to: iPhone 7 Plus

Aplikację jakich używam to:

- VSCO 
- ULTRALIGHT
- PICSART

Wszystkie te aplikacje są darmowe i bez problemu znajdziecie je w App Store ja i Sklep Play, jedyne płatne rzeczy są to dodatkowe filtry etc

Okej, a więc pierwszy krok jaki wykonuję to wybieram zdjęcia które chcę obrobić, jeżeli jest to seria zdjęć, bądź kilka podobnych, dodaję je sobie do ulubionych. W zależności od tego ile tych zdjęć do obróbki mam, jeżeli jest ich mało tylko je "serduszkuje" jeżeli więcej tworzę osobny folder w swojej galerii.

                                      

W następnym kroku otwieram program VSCO w którym rozpoczynam przerabianie zdjęcia.

























W tym kroku natomiast zaczynam przerabiać na dwa sposoby, zaczynam albo od nałożenia filtru lub od edycję zdjęcia przez nasycenie, barwę jasność i całą resztę. W tym przypadku zaczynam od filtru. Tutaj droga wolna nie sugerujcie się moim wyborem, wybierzcie taki jaki Waszym zdaniem pasuje najbardziej.


Ja wybieram w tym przypadku mój chyba fav filtr jakim jest HB2, jego używam najczęściej i przy tym zdjęciu też go wybiorę.
Jeśli uważacie że filtr który nałożycie jest zbyt intensywny możecie zmniejszyć jego "nasycenie" lub pobawić się jasnością czy innymi opcjami.

Moje zdjęcie było zbyt ciemne także zmniejszyłem jego intensywność. Później przechodzę do jasności.


                                                       
Zdjęcie przyciemniam tylko trochę.



Ostatnią rzeczą jaką robie we VSCO jest nałożenie na zdjęcie efektu ziarna które w ostatnim czasie bardzo mi się podoba na zdjęciach.

Jest to opcja 4 która nazywa się "Grain" i w tym przypadku też ustawiacie sobie jej nasycenie takie jakie podoba Wam się najbardziej.


Tak prezentuje się zdjęcie po obróbce w programie VSCO, teraz przejdziemy do programu ultralight, który wykorzystuje tak na prawdę tylko do nakładki tzw "porysowanego obiektywu" (nie zawsze tego używam, ale zdarza się)

 

 Wybieramy zdjęcie i przechodzimy do edycji, następnie wybieramy siódmą opcje jaką jest maska. W darmowej wersji mamy do dyspozycji niestety tylko dwa efekty, jednak kiedy ja pierwszy raz instalowałem tą aplikację na telefonie, miałem chyba przez tydzień odblokowane wszystkie i w przyszłości chyba nawet sobie wykupię resztę nakładek. Pierwszy z tych darmowych filtrów jest z dodatkiem "poświaty", drugi daje nam tylko efekt tego "porysowanego obiektywu". Przy tym zdjęciu wybieram opcje drugą.







Po wybraniu przez siebie efektu możemy ustawić jego nasycenie, proponuje je zmniejszyć aby zdjęcie nie było za bardzo "porysowane" u mnie wartość 1 wystarcza.































Zapisujemy zdjęcie i prezentuje się ono tak jak powyżej.

TO BYŁ MÓJ PIERWSZY SPOSÓB MOJEJ PRZERÓBKI, DRUGI JAKI CHCE WAM PRZEDSTAWIĆ JEST TROCHE INNY BO BĘDZIEMY POTRZEBOWAĆ DWA ZDJĘCIA.

Jest to nasze zdjęcie nałożone na wybrane przez siebie tło.

Zaczynam więc od poszukiwania tła, wybieram do tego Tumblra lub Pinteresta.

Kiedy znajdziemy już swoje tło ja je przycinam do rozmiaru 1:1, ale nie musicie tego robić, wszystko zależy od Was.

 

W programie PICSART wybieramy nasze tło, następnie będziemy wklejać zdjęcie (które wcześniej przerobiłem sobie w programie VSCO).  Na pasku narzędzi wybieramy opcje "Dodaj zdjęcie".









Po dodaniu zdjęcie możemy je sobie dowolnie układać na naszym tle, zmieniając jego rozmiar, położenie i całą resztę.















Tak wygląda efekt końcowy.

No i to w sumie tyle, mam nadzieję że ten mały tutorial jest dla Was choć troszkę zrozumiały i będziecie po nim wiedzieć jak obrabiam swoje zdjęcia na Instagram. Wiem że może nie jest on mega idealnie napisany, ale denerwowałem się tym że zdjęcia nie dodawały się tak jak chciałem :(

Mam nadzieję że cieszycie się z mojego powrotu na bloga i że zmotywujecie mnie trochę do dodawania postów w komentarzach! Chciałbym też żebyście pisali mi w kom swoje propozycje na wpisy.





























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 B L O W J I V E , Blogger